lördag 26 juli 2014

En serenad till havet




Börjar kännas som ett vanligt inslag i sommarkvällen hos oss, att sticka till stranden med våra hundar för ett kvällsdopp.
Nu vågar även Frank ta ett helkroppsdopp i böljan. Det artar sig. 

I kväll ville han kanske stila lite och inte visa sig rädd och försiktig, det var ju fler hundar där som badade.



När husse är med känns det ju tryggt. Vill ju inte vara sämre än Charley.


Jag kan lova att vattnet var varmt! minst 25 grader är min gissning. Inte ofta det är dessa vattentemperaturer i Sverige. Inte vad jag minns.

Det blir till att packa en liten picknick-korg tidigt imorgon bitti och sticka ner till stranden några timmar. Då får hundarna stanna hemma. För varmt att ha dom med på dagen. Dessutom får ju inte hundar bada på själva badplatsen.
Vilket jag tycker är bra.


Efter badet är det både skönt och ett måste att skaka av lite vatten ur pälsen. Det är kanske svårt att se men bilden föreställer faktiskt en hund, Charley!


Inga våldsamma skakningar för Frank men titta på är ju roligt.



Hemma igen var det dags att sätta på grillen. På menyn stod det flintastek och lite fräscha grönsaker. Ett glas rött gav måltiden lite guldkant.

När det skymde satt vi där på uteplatsen, mannen med en gin och tonic och jag med ett glas rött.
Helt vindstilla och total tystnad. Det enda som hördes var fåglarnas svaga kvittrande och Charley som snarkade.

Nu undrar jag....kan en sommardag sluta bättre?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar