lördag 19 juli 2014

En dag på stranden


 Det var faktiskt mitt första dopp i havet på flera år. Jag har inte badat på flera år, inte ens varit i närheten eller ens legat på stranden. Vad ska man på stranden om man inte tänker bada.
Jo, nu menar jag förstås att bada i svenska vatten. Jag gillar inte att bada i Sverige. Enligt min mening är vattnet allt för svalt eller rent av kallt.
Men igår hände det.


När jag kommit i böljan och upptäckt hur skönt det var kunde jag inte annat än bli lite glad. Glad att jag tagit det där steget och övervunnit min inställning till svenska vatten.


Kvar på stranden var mannen och övervakade allt från torr och säker plats.


 Även svärdotter njöt av både strand och vatten. Hon bangade minsann inte för att det var lite kallt.


Al Capone, eller var det strandens "Gud fadern" befann sig också mestadels i det blöta. Har man barn måste man vara i även om det är kallt, för det var ju, lite grann.



Efter allt doppande var det skönt att torka det våta skinnet, fika och lösa världsproblem

Det blev en heldag på stranden. Med bad. Flera gånger tillika. Jag måste erkänna det var hur underbart som helst. Om det nu berodde på sällskapet eller på havet låter jag vara osagt.



Om man inte gillar att smörja in sig i solfaktor är kanske detta ett alternativ. ingen sol når detta skinn. 
Lerinpackning ja, men sandinpackning??


Ett annat alternativ att skydda ansiktet från sol kan vara detta.
Ser kanske något underligt ut!! Detta gäng är släktingar till oss.......




Svägerska och svåger bättrar på solbrännan och en av dom njuter av att inte vara i vattnet.



Badvakten, eller är det kanske bara vår egen badpojke njuter av att slippa frysa i det kall eller låt oss säga det svala vattnet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar