tisdag 29 juli 2014

Så varmt så jag tror jag smäller av


 
Det är i det närmaste omöjligt att sova på nätterna. Luften står totalt still och värmen ligger som ett stort lock. Jag får nästan panik när sömnen inte vill infinna sig.
Då säger kanske ni som känner mig, varför går du inte in i ditt arbetsrum, sätter dig vid datorn och arbetar lite. Så som du brukar göra……
Då kan jag berätta….det är helt omöjligt. Där är det ännu värre. Värmen slår emot när man öppnar dörren. Man vill bara kasta igen dörren och springa där ifrån. Värre än en bastu.


Fönster öppna för att släppa in lite sommarluft eller fönster stängda för att stäng ute lite värme, jag säger att det kan kvitta jag känner ingen skillnad.

Nu är det inte så att jag vill klaga, nä inte på något vis. Jag har längtat efter en riktig sommar som varar mer än två dagar åt gången. Det har jag fått. Jag är både glad och tacksam, men VARM
Med värmen följer också huvudvärk eller migrän som det är i mitt fall. Här gäller det att tanka på ordentligt med vatten. Vatten, vatten inget hjälper bättre än vanligt enkel kranvatten. Vatten är en gudagåva.

Tips är också att lägga en våt/fuktig handduk på huvudet.
Andra tips att hålla kroppen i något så när lämplig temperatur kan vara kalla fotbad som faktiskt kyler ner hela kroppen.

Tvätta med kallt vatten på ställen som insidan av handlederna, ljumskar och armhålor.
Alla tips för lite svalka är värda att testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar