tisdag 1 juli 2014

Juli månad, allsång på skansen och humlor i vår trädgård då ÄR det sommar



Ingen kan väl ta miste på att det är sommar?

Visst det finns säkert några som tycker att det saknas sommarväder.
Men jag tycker det är helt ok. Det säger jag inte nu bara för att jag ännu inte har påbörjat min semester. 

Näe då jag unnar verkligen alla att få ha riktigt härligt sommarväder. Det är ju bara dé att ett perfekt sommar och semester väder kan ju se så olika ut. Allt beroende på person och individ.

Men när det är dags för allsång på Skansen då är det sommar. Personligen kan jag väl tycka att allsång på Skansen överlevt sig själv. Det vimlar ju av allsångsprogram på våra tv-kanaler, i radio, och snart i var enda park och buske.

Juli månad är inte bara en semestermånaden framför alla andra, det är också start för alla de stora sommarmarknaderna  här i Skåne.
Start i morgon med Hörby marknad. Min favorit marknad om ni frågar mig.
Visst. Klart jag skall dit. Det har liksom blivit något av en tradition att tillbringa första onsdagen i Juli på Hörby marknad.

Så är det humlorna. Säkert som mest att bestyra under Juli månad. Här skall det samlas in och pollineras, fara från blomma till blomma och det verkar inte som humlan alls vilar utan bara arbetar.
En bedrift för sig om man beaktar att humlan egentligen inte kan flyga.
Humlan ser inte hinder bara möjligheter. Något vi bör anamma lite oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar