onsdag 9 juli 2014

Krusbär och migrän



Det är åska i luften. Jag känner det. Känner det tydligt.

Mitt huvud är känsligt för väderombyte. Känns som jag bär runt en stor järnskål på huvudet. Tungt. Så tungt att jag knappast kan hålla ögonen öppna. Det gör ont!
För att mildra smärtan tar jag ett stort glas isvatten, en kopp te och sätter mig en stund i skuggan på uteplatsen inte långt från köksdörren om jag måste springa in och kräkas.
Idag blir inte mycket gjort det känner jag. Jag behöver vila.

Kanske jag ändå ska tillaga en härlig krusbärspaj på några av de goda krusbären jag hämtat i vår trädgård.
Krusbär älskar jag.
Att gå ut i sin egen trädgård och plocka in lite bär till en paj, kräm eller kaka är förunderligt. Det borde alla få göra. Det är en av fördelarna med att bo i hus med en egen liten täppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar