fredag 4 juli 2014

Sommaren har slagit till


Huu vad svettigt. Har suttit rakt fram och svettats idag. Jag tror det blev något av en chock för kroppen med denna högsommarvärme som det varit idag. I vart fall blev det så för min kropp.


Så har jag suttit här ute på vår uteplats, tagit skydd i skuggan och bara sörplat i mig goda kalla drycker som cola, saft, vatten och ett glas iste med citron och lite isbitar. Törstsläckande och gott!.

Funderar på om det inte skulle vara helt okey att ha båten i vattnet och bara sakta gunga fram och njuta av den mycket svaga brisen.
Tror det skulle passa även en landkrabba som mig att tillbringa någon timma på sjön idag.
Nu kan jag ju fortsätta att dagdrömma bäst jag vill för båten är inte vår så jag får vackert stanna på land. Nog lika bra när jag tänker efter.

Värmen gjorde mig dåsig och kanske blev det någon mindre power nap där i skuggan under vårt härliga Magnoliaträd.
Drömde mig kanske också bort till vårt resmål senare i sommar.......Turkiet.
Vågar knappast tänka på hur varmt det är/blir där. Får kanske stanna på hotellrummet på dagarna och bara gå ut på kvällstid????
Nä, nu överdriver jag. Vi har ju varit på detta resmål tidigare så vi vet att man vänjer sig ganska snabbt vid värmen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar