torsdag 3 juli 2014

överraskande och oväntat möte






Att vara marknadsbesökare kan verkligen vara en upplevelse.
Jag och sambon är lyckliga ägare av två helt underbara hundar. Den ena är en Golden Retriever som visserligen som ras inte är speciellt ovanlig som som individ är helt unik.
Den andra är en betydligt mer ovanlig ras, nämligen en Mudi. Jo jag förstår om du kanske inte känner till rasen eller ens hört talas om en sådan. Så var det för oss när vi för första gången stötte på dessa underbara hundar.
Mudi finns det inte många av, knappt några hundra.

Nu bar det sig inte bättre än att på Hörby marknad härom dagen stötte jag på en dam som hade inte en utan två stycken.

Det kanske mest otroliga är att dessa båda hundar är nära släkt till min egen. Ena hunden är en äldre bror till våran.

Matte och jag bytte namn, telefonnummer och mailadress för att faktiskt hålla lite kontakt och utbyta erfarenheter och tankar framöver

Ibland är världen bra liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar