fredag 11 juli 2014

en lisa för själen



För mig funkar det bra att en tidig morgon när mitt huvud dunkar av migrän och mina ögon är trötta och vill slutas av smärta, då lindrar en skön promenad vid havet.
Solens strålar glittrar och glimmar i vågskvalpet, inte på ett obehagligt vis utan ger faktiskt lite vila för själen.


Just denna morgon är det lite vågor.
Vågorna rusar in mot stranden och bryts när hav möter land. 


Havet skiftar färg i blått och grönt. Några enstaka "gäss" syns på vågryggen. Det ser kanske aningen kallt ut. Eller snarare svalt


sanden är varm och trots den tidiga morgonen nästan lite het.
Snart kommer stranden att fyllas av badgäster. Skratt från både barn och vuxna. Strandlekar och någon som kanske bygger ett sandslott


Medhavd fika. Strandstolar och parasoller, filtar och en eller annan bok att fördriva dagen med.


För min del blir det bara en promenad en bit ut i vattnet. Vattnet var inte alls kallt, snarare oväntat varmt. Jag kommer tillbaka om några dagar. Då förhoppningsvis utan migrän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar