lördag 26 januari 2019

grattis Australien och Indien



Denna dag har Austrlien och Indien nationaldag.
Särskilt Australiens flagga tycker jag är vacker.

Indien är ett land jag skulle kunna tänka mig besöka. Nu vet jag att detta inte blir verklighet men drömma går ju. Får nöja mig med att titta på flaggan.





Idag var det dags att försöka få lite fason på hästarnas manar inför tränings och tävlings säsongen. Fyra hästar med långa, toviga vintermanar. Nedan är det Heman Cross som fått sin man kortad. Gick ganska bra idag. Heman är annars rädd för frisören. Gillar inte att man friserar hans man.


Nästa häst på bild är Icecross med sin långa, hårda, sega och stripiga man. Bilden är från innan frisering men jag är nöjd med slutresultatet. Det kunde naturligtvis blivit bättre, men ändock nöjd. Det känns ju lite i armarna efter fyra hästar.


Pussel resten av eftermiddagen blir det nog för min del. Kan liksom inte gå förbi utan att försöka få dit åtminstånde en bit. Detta kommer att ta tid.

Trevlig helg till er alla. Kör försiktigt i trafiken, det varnas för snö. Mycket snö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar