onsdag 9 januari 2019

Städa ut julen




Igår blev det inget bloggande. Nä, ibland är det viktigare saker på gång. Resa och träffa vänner och kompisar är en av dessa.
Nu är det en annan dag och vardagen är som den brukar. Plocka och stöka undan lite. Just dessa dagar är det mycket fokus på att eliminera julen. Allt ska va ute ur huset senast söndag i vårt hem. Juldukar ska tvättas och läggas tillbaka i sina lådor. Adventsstakarna ska hitta en plats att sommarvila på. Det är trångt nu, i vårt nya hus. Det kommer betyda omfattande logestikarbete i skåp, lådor, förråd och garderober/klädkammare.  
En del saker behöver med säkerhet lämna oss för att kunna ge plats åt annat. Men det måste lyckas.
Julblommorna har fått ge plats åt de kvarvarande födelsedagsblommorna. 
Nu väntar vi på våren.


Igår åt jag både mycket och gott och kände inte någon lust att äta någonting ens sent på kvällen när jag återvänt till hemmet.
Idag däremot skulle jag kunna tänka mig en portion med friterad banan och glass. Kan ännu känna smaken för mitt inre. Vill ha!

Nä, någon sådan finns inte inom räckhåll. Lika bra jag slutar tänka på sötsaker och fortsätter arbeta. Hörs kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar