fredag 4 januari 2019

trettondagsafton......




idag är det visst trettondagsafton? Vad har man en sådan dag till? Inte vet jag.
Att det är dagen före trettondagen känner jag ju till!! Och att det är den dagen ( trettondagen) då de tre vise männen kom till den då nyfödde Jesus har jag läst mig till. Men, och sen då........
Nä, jag skippar denna helgdag. Nu är jag trött på helgdagar. Helgdagar och s.k röda dagar kan väl va bra om är i arbetslivet och har ett arbete där sådant prioriteras.
Kanske är det så Charlie tänker när han ligger där framför kylen och slappar i väntan på att kylskåpet ska öppnas, vilket brukar betyda smakprov, oftast en köttbulle.
Själv hade jag gärna haft sovmorgon men så fungerar det inte längre. Min "normala" sovtid är numera ca 5 timmar. Samtidigt är det skönt att ensam sitta vid köksfönstret med en god kopp te, knäckemacka med eller utan ost och blicka ut över vintermorgonen.
Till alla er där ute önskar jag en trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar