lördag 12 januari 2019

semesterplaner






Med det gråa, trista och fuktiga vädret som ursäkt stannar jag idag inne och hänger mig helt åt mitt nya pussel. Pusslet är svårt och ger mig både gråa hår och tendens till huvudvärk, men jag älskar pussel.
Dock skulle jag kunna byta denna aktivitet mot någon varmare. Kanske en skön avslappnad stund på den heta stranden vid medelhavet. Helst Grekland. Lyssna till vågornas svaga brus, dricka något kallt och kanske rent av lyssna på en medavd lyssnarbok.


Skulle också kunna tillbringa några timmar vid poolen och göra ingenting. En sak som jag är ganska bra på när jag visstas i främmande land.



Skulle jag mot förmodan tröttna och känna mig uttråkad kan jag ta en tur och kika på den lokala naturen med sin bedårande charm.



Mannen då? Jo han skulle säkert stå ut att bli "matad" med en eller annan whiskey i den lokal baren.
Med andra ord ....jag vill resa, och det nu!!!

Men, jag för idag nöja mig med att läsa resekatalogerna och spana in ett eller annat favoritresmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar