torsdag 7 februari 2019

skräpmail...... fick mig att inse




Jag skulle aldrig kollat.......
Kollade upp papperskorg och skräpmail på min dator i går kväll. Käre nån då. Här var det post. Över 300 skräpmail på den adressen. Här kommer krävas krafttag nu. Har bestämt mig för att starta en dator-rengöring idag. Det ligger säkert massor av onödigheter och skräpar och tar plats.



Det är inte bara invändigt som det behövs en stor städning. Ser nu att ovansidan inte är grå till färgen utan att det faktiskt är damm. Jo så är det. En mjuk damm-matta täcker hårddisken. Skärpning!!


Inte ens skärmen klarar sig utan rengöring. Detta till trots att det inte alls var länge sen sådan utfördes. När ljuset och solen ligger på syns tydligt hur smutsig, dragit och allmännt oren hela skärmen är. Problemet är bara...vad använda att göra rent med. Har använt medel, trasor och spray avsedda för ändamålet men resultatet är INTE bra.

Med andra ord...kvällen är räddad. Jag vet vad jag har att göra.

Först några timmar med möte i kommunhuset.....sen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar