onsdag 20 februari 2019

titullera mig tränare....om ni vill





Jodå, jag är faktiskt amatörtränare av galopphästar.
Det kanske är preskriberat nu, vad vet jag. För si så där kanske 15 år sedan av-lade jag min amatörtränar examen. Låter väl fint. Sanningen är nog den att själva utbildningen var roligare än att sedemera kunna titullera sig tränare.
Själva träningen i sig var jag nog inte så intresserad av. Inte heller att få stå som tränare åt starthäst. Några gånger, så där dryga 20, fanns mitt namn med i programmet som tränare till just bland annat hästen på bild. Tripplenine var namnet. Igår var det 20 år sedan han föddes. Jag vet ju inte om han fått uppleva sin 20års dag eller inte. Hans tävlingskarriär blev inte så lång. Redan som 4åring såldes han vidare som ridhäst eftersom tävling inte var hans grej liksom 


Samma gamla hästskötare som vanligt. Här har vi gjort "Nian" fin inför starten på Jägersro samma dag. 
Hur det gick........
Nu måste jag sluta för andra uppgifter kallar på min uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar