fredag 11 februari 2022

är det vårsolen jag ser





Fem grader och solen syns. Helt magiskt. Imorse var det dock annorlunda, kallt och snorhalt. Bilrutorna ordentligt igenfrostade. Det blev till att skrapa en bra stund innan jag bedömde sikten som godtagbar när jag i den tidiga timman skulle iväg till affären.  Tidig, hur dags då? Jo, klockan visade på nästan precis sju när jag backade ut bilen från vår parkeringsplats.
Mat till katten finns nu hemma.

Sen har det gått i lugna tecken. Ingen stress här inte.
Plockat lite med mitt omöjliga pussel Motivet överensstämmer inte fullt ut med bilden på kartongen. Vi får väl se vart det slutar. Har bestämt att jag pusslar veckan ut, sen får det bli ett annat pussel.

Strax innan lunch ringde min läkare. Han var inte nöjd med mitt blodtryck så nu blir det fler läkemedel


Detta är vad som föreskrevs denna gång.
Återbesök om någon månad.

Jag funderade över en sak idag. Undrar var det finns mest skräp hos oss? Kanske i klädkammaren eller i förrådet, det kan också va i någon låda eller i datorrummet. Vill inte ta reda på det nu så jag låter det vara till en annan dag. På tal om skräp, kollade faktiskt upp hur många mail (sparade) det fanns i min inkorg. Det var en hel del. Räknade inte men var häromdagen glad att det fanns många för då hittade jag ett gammalt som jag sökte. De får stanna lite till.

På tal om gammalt..... I vår frys finns ett och annat som har legat länge. T.ex en viltstek som borde va minst fyra år gammal. Blir inte tillagade utan går till avfall.

Nåja sån är jag och som ordspråket säger  " man får ta folk som de är och inte som man vill de ska vara"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar