lördag 19 februari 2022

stormen har slagit till

Vinden är väl tilltagen denna morgon.  Vinden viner och regnet piskar mot rutan. Jag vill inte gå ut. Det ska jag inte heller!
Det har varit ordentligt snöoväder på österlen och söderslätt i natt har jag läst. Här hos oss snöade det också i går kväll men snötäcket var borta nästan innan det nått marken. Så icke med vinden.

Jag håller mig här vid köksfönstret med min tekopp och den dagliga knäckemackan. Att det är knäckebrödets dag passar ju bra. 


Knäckebröd äter jag varje dag men sorten varierar,
Idag blev det denna......


En sort jag tycker är extra krispig och smakrik.



Nu är maten till kvällens middag förberedd. Det ska bli crepes med köttfärsfyllning.
Likaså är efterrätten förberedd.
Det blir samma som förra veckan då den andre sonen med familj var och åt hos oss. Lika ska det va, så långt det går.

Nu damp veckans reklam ner i vår brevllåda. Nu blir det en stund att kolla om det är något som jag missat att vi behöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar