tisdag 22 februari 2022

mor och son



Mamma Cross a Lot med sin son Heman Cross i en vårvintrig hage år 2014 den 22 februari, alltså på dagen åtta år sedan. Ja, att tiden går fort vet man ju, men ändå.
Idag skiner solen från en vårhimmel och vi bor inte längre kvar på gården Ingatorp. Var sak har sin tid och plats, det är tydligt.

Det är också en mörk dag för europa. Ryssland har för avsikt att nu genomföra en invasion mot Ukraina. Detta kommer att påverka inte bara Ukraina utan mycket annat. Presskonferens har just hållits där det bland annat talas om stränga sanktioner mot Ryssland. Kommer detta att räcka??

Själv ska jag strax bege mig till föreningens årsmöte. Inte fullt så stridigt, nä ganska lugnt för min del. Jag är ju inte längre styrelsemedlem där. Det har gått två år sen jag lämnade över mitt ordförandeskap.

Innan det är dags är det nog en stund över för några pusselbitar.
Känner mig pigg och är på bra humör. Känner mitt fokus är på topp.
Det är ju så här, vissa dagar blir jag imponerad av mig själv, andra går jag runt och letar efter min mobiltelefon samtidigt som jag pratar i den.

Jag ger mig själv en liten tulpan...





1 kommentar: