söndag 6 februari 2022

Grått, blött och lite trist


Samernas nationaldag idag. Ja, jag vet inte. Det är väl inget jag brukar firar, men likväl är det deras nationaldag idag. Grattis till er samer.
Nä, jag och mannen ska åka till barnbarnet och fira hennes körkort med semla. Det är väl något att fira.

Natten har inte inneburit någon skön sömn. Vaknade redan halv två och var beredd att stiga upp. Eftersom jag inte somnade om blev det hörlurna på och så en podd att lyssna till. 
Tror det kommer bli power nap på soffan idag.

Tror jag går direkt på en bildgåta.....


Så här ser den ut. 
Finns i mitt/vårt hem
Inte så ovanlig men alla har kanske inte en sådan.
Finns i flera modeller och utföranden



Gissa på, så väntar fina priser som vanligt.

Så går jag här med lite oro i min kropp. Väntar på att tandläkaren ska ringa eller skriva. Vill gå på kontroll nu. Trodde aldrig jag skulle få dessa tankar i mitt huvud, men numera går jag en gång om året utan protest, ångest och tårar.
För länge sedan sa min tandläkare att jag kanske skulle få en krona, visst är det så. Undrar hur länge det dröjer. Menade hen en myntkrona eller ännu hellre en kungakrona?

Igår var det Mello. Tur jag missade se det. 
Kommer troligen, detta till trots, att streama eländet och kolla på det i efterhand.
Har läst mycket kommentarer om det idag. En hel del kritik riktas mot programledaren OscarZia.
Man är ju nyfiken! Och det kan va en bra avkoppling denna blöta, gråa, vädermässigt trista söndag.

OS fortsätter! Har förstått att Sverige tagit guld. I vad vet jag däremot inte. Där förstår ni mitt intresse för sport.Men, visst kan jag se en kort stund på skidor, på längden. 

Nu ska jag sätta mig vid köksbordet och dricka en kopp te och bara fundera över livet. Men livet gör ju ändå som det vill med oss.
Ha en fin söndag.

2 kommentarer:

  1. Vet inte vad det heter men man har det till att bla riva skal från citron/apelsin och liknande. /E

    SvaraRadera
  2. Rivjärn till grönsaker
    M

    SvaraRadera