fredag 18 februari 2022

fredag med vårkänsla


Det skulle, enligt vädertjänsterna, bli blåsigt och tråkigt denna fredag. Tågen ställdes in över Öresundsbron och varning utfärdades. Vad hände?? Jo, till det bättre vaknade vi idag till en solig fredag med massor av vårkänsla. Så skönt när det levereras sådana fel.



Här under strumpan finns en kroppsdal som ska firas idag. Det är fotens dag nämligen


Min fot kommer inte firas på något särskilt vis. Det blir en dusch och sen lite inpackning i något fett avsett för fötter. Det får räcka.
Har vi katt??? Ja, med tanke på strumpan på bilden är det så. Mycket är Guldkattens fel.

Det sägss ju att kaffetåren den bästa är. Så är det inte längre för mig, eller för mannen vad det anbelangar. Många år sen jag drack kaffe nu. Hela 12 år har gått sen jag drack min senaste kopp. Sista vet jag inte, för vem kan sia om framtiden.

Vi har också firat ett av bonusbarnbarnen som fyller år idag. Tänk vad tiden rinner iväg.
Stort grattis till dig idag Maja!

Firat skulle vi också kunna gjort med vår gamla labbetik Frida  som skulle blivit hela 37 år idag.
Och har tillika namnsdag


Så mycket minnen vi har med denna fina hund.

Nu håller jag fredag, ja kanske rent av helg. Vi får väl se.

1 kommentar: