onsdag 9 februari 2022

skillnad....


En titt i backspegeln visar det här.........


Den 9 februari 2017 såg det ut så här där vi bodde. På Ingatorp.
Snö och ett härligt vinterväder. Här var det inga saltade eller plogade vägar.


Tycker nog att det är skönare med lite snö än detta evinnerliga regnande.
Nu kan vi inte påverka vädret så vi får ta det som bjuds, men önska och tycka kan mamn ju få.

Så var redan bildgåran löst. Svaret är Zestjärn! Även denna vecka vecka var det signaturen E som var först ut med det rätta svaret. Priset blir ett kilo nyrivet citrusskal.
Tack för din medverkan och lycka till vid nästa tävling.

Igår var jag på föreningens tisdagscafé. Om det kan man säga mycket men jag väljer att säga ingenting!



Idag blir en trevlig dag, trots regn och rusk. Mannen och jag ska käka lunch med några vänner på ett helmysigt ställe. Menyn för min del är redan klar.....jag väljer fläskpannkaka. 

Nu ska jag ta ännu en kopp te och till den ett glas treo-brus. Huvudvärken har återkommit!
Ha en fin dag därute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar