torsdag 24 februari 2022

När dagar är gråa och tråkiga



Denna torsdag känns lite si så där.
Inget upplyftande väder och inga kul aktiviteter på gång. Ska jag verkligen få mannan att följa med på en loppisrunda idag eller ska jag slå mig till ro vid något streamat. Allt känns lika tråkigt.
På positiva sidan är väl att nu äntligen kan jag skönja en blomma på julkaktusen. Jo, den vet kanske inte att julen har passerat.


Om jag kollar lite närmre ser jag att det eventuellt kommer två blommor till. Den som lever får väl se.

Om jag satt den här fina blomman i en vattendroppe kanske det skulle sett ut så här.....


Nä, nu tog mitt leksinne slut, tillbaka till verkligheten.

Mannen ska till grannen och stuva in en katt i sin transportbur för färd till återbesök hos veterinär. Jag då?? Ingen aning faktiskt.

Läste i morse att om man gillar något på sociala medier bör man använda försvenskad stavning så som "en lajk, flera lajks", fast man rekomenderar att man använder sig av vårt eget ord gilla, gillar. Vi behöver inget låneord när vi har ett eget med samma betydelse.

Denna dag kommer förmodligen alltid att minnas. Dagen då Putin beordrade invasion (krig) av Ukraina. En sorgens dag. Vart tog demokratin och mänskliga rättigheter vägen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar