onsdag 2 februari 2022

firardag


Jag önskar det var sol, varmt och blommor på marken, men det är i vart fall onsdag!
istället var det snöblandat regn och ganska så blaskigt när jag klev upp imorse.
Ändå fick det bli en kortare promenad på 1, 5 km. Skönt när det är gjort.

Internationella tvillingdagen är idag


Ett särskilt stort grattis till familjens tvillingar. Även om de inte är födda i tvillingarnas tecken.

Det är mycket som kan firas.
Men igår kom en riktigt fin anledning att fira.. Barnbarnet Julia tog sitt körkort. Så glad och lättad hon måste känna sig idag och så stolta vi är som anhöriga till denna tjej.
Till henne... Lycka till och kör försiktigt.

Vi skulle också kunnat fira att våran fina häst Heman Cross idag skulle blivit  9 år.




Tyvärr finns han inte längre med oss . Men alla fina minnen vi har av denna underbara tävlingshäst lever kvar för alltid.

Själv ska jag idag fira att jag kan kliva upp varje morgon utan större krämpor. Att familj och vänner, så vitt jag vet, mår bra och trivs med livet. Att vi alla har förmånen att bo i ett fritt och välordnat land, vad som än sägs.

Det är nog dags för min första frukost. Klockan närmar sig halv elva på förmiddagen så jag känner nu av att det är dags att äta lite.
En fin onsdag önskar jag er alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar