lördag 26 februari 2022

spel och dobbel




Solen skiner och jag tror betämt att det är vår i luften.
Jag lever upp och blir glad när jag tittar ut och ser bara sol överallt. Behövs mycket sol nu som världen ser ut.

Ikväll blir det spelkväll med grannarna här hos oss. Nu ska vi verkligen försöka klå dem rejält. Vet att de har tjuvtränat flera heckor nu. Nu är det upp till bevis.
Spelfikat blir enkelt. Kaffe med äppelmunk och  mellan partierna kokt kov/pölsa med bröd och tillbehör. Blir nog bra det här.

Har även denna morgon vaknat med huvudvärk. Inte så kul! Huvudvärk är liksom en av de första och tydligaste biverkningarna på min "nya" blodtrycksmedicin. Känns lite som val mellan pest och kolera.


På tal om konstiga lagar:
 I Argentina finns en lag som säger att av all musik som spelas på nattklubbar, så måste minst 50%  vara tango. Jodå, det är enligt välunderrättade källor en lag som fortfarande gäller!!!!

Om jag inte tar fel är det idag två år sen min f.d. svärfar lämnade jordelivet.
En fin och mycket trevlig man  Våra tankar går idag familjen.



Då Corona härjade vid tillfället kuunde vi inte närvara vid hans begravning


Nu blir det en stund kring pusslet.
Mannen är iväg i stallet så jag gör vad jag vill!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar