lördag 25 juni 2022

allt blir inte som man vill.....


Mitt första försök att baka Pinocciotårta blev dessvärre misslyckat. Seg botten och mjuk maräng. Inte så det skulle bli och som jag föreställt mig resultatet.
Nu blir det eventuellt att göra om och göra rätt. Det som kan få mig att avstå kan möjligen va den omöjliga killförkylningen som så orättvist drabbat mig.
Vi som skulle ha lite besök på sommartårta idag!!



Igår, midsommarafton, fick vi ett trevligt spontantbesök. Son och svärdotter tittade förbi på lite eftermiddagskaffe.  Nu ser det kanske ut som alla sitter och glor i varsen mobiltelefon men det är inte riktigt hela sanningen för det som händer på bilden är att det letas efter uppgifter om en viss bil. Så kan det också va. Sen var det ju meningen att mannen och jag skulle äta lite matjes med tillbehör, men så blev det inte. Med en gång kände jag mig trött och ur form. Tv-soffan kallade och där blev jag kvar hela kvällen. Min middag denna midsommar blev ett styck kokt ägg! Mannen fick en kall grillad korv från dagen innan. Så kan det också bli!
Har Covidtestat mig och det visade negativt!

Nu är som bekant en annan dag och vi fortsätter njuta av det fina sommarvädret och värmen, med eller utan förkylning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar