tisdag 14 juni 2022

sommartider



Den 14 juni 2013 såg det ut så här i beteshagen. 
Mannen hälsar på sin älsklingshäst. 
Heman Cross har alltid haft en särskilt plats i mannens hjärta, kanske den största platsen.
Nu har vi inga föl och unghästar längre och nog kan jag känna ibland att det saknas.
Att få se de små tokstollarna växa upp är något aldeles särskilt. Det är då alla band knyts och vi lär känna varandra så väl.
Idag finns ingen egen uppfödning kvar men vi får va glada över de pållar som ännu finns hos oss.

Vädret idag kännetecknas av regntunga skyar och på väderappen står att läsa REGN. Vill inte ha mer regn nu! 
Det behövs inte mycket för att göra mig glad, vädermässigt, bara lite sol och en gnutta värme.
Mannen är fortfarande förkyld med halsont de lux. Han behöver nog också lite sol.

Det är går ju mot semestertider nu, ja en del har redan börjat sin sommarsemester.
Funderar lite över hur min/vår bästa semester skulle se ut idag.
Jo kanske att kunna åka ut i en stilla och fredlig värld med goda vänner och bara ha det fint. Så som vi gjorde en gång i tiden. Känns så avlägset nu. Oro och restiktioner och allt vad det är lägger lite sordi på semesterglädjen.
Jag tycker Juni är den bästa månaden av alla. Så skir och förväntansfull. Nu har vi redan kommit till mitten av denna månad utan att jag fattat någonting. 
Till och med våra tävlingsdagar med våra hästar har tappat farten. Inget är sig riktigt likt längre.
Men, klaga ska jag verkligen inte. Det bästa finns ännu kvar. 
Både mannen och jag vaknar varje dag till en i stort sett frisk och bekymmersfri dag.
Allt annat är ju bara ganska oviktigt.

Ha en bra dag alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar