söndag 19 juni 2022

det regnar och dånar

Så var det dags för min värsta sommarplåga.....ÅSKA.
Det regnar som f-n och det dånar, med andra ord det är åska. Nu slipper jag inte undan längre. Det blir klädkammaren en stund nu.
Ute är det mörkt och dyster så det går lika bra att sitta där inne en stund.

Igår var det annorlunda. Då var det sol och varmt och framför allt bjöds det på grillat hos Martin och Anna.


Som vanligt var det både gott och för mycket mat. Mätt så det nästan gjorde ont resten av kvällen.
Tyvärr kom inte alla med på bilden. Men, att fota med mobilen kan ju ha sina svårigheter. Inte precis lätt att se när solen skiner. Det blir lite till att gissa och trycka av.

Kollade till min lilla trädgård tidigt i morse. Vattnade blommorna lite!!!! Såg att persilja och dill som stod så fint igår nu var borta. Endast några få stjälkar stod kvar. Någon eller något gillar uppenbarligen dill och persilja.
Penséerna har nu gjort sitt för säsongen. De ska ersättas med något annat i veckan.

Så är det tydligen så att Covid är här igen. Läste idag att nya fall rapporteras dagligen. Synd! Men vi får nog finna oss i att det kommer bli en del av livet precis som årsinfluensan.

Något annat hemskt, eller nedslående är att dagarna blir kortare snart, redan den 21 Juni.
Menar jag allvar??? Jo, tyvärr.

Jag fick några frågor häromdagen....
väljer du kulglass, mjukglass eller pinnglass? Mitt svar är enkelt...Mjukglass så klart.
Fysisk bok eller ljudbok?........ Ljudbok alla gånger. då kan man ju blunda!
För kall på vinter eller för varm på sommaren?? Kall på vintern. Gillar när det är svalt men vill ju så klart inte frysa men frågan var ju välja.
Bada i pool eller i havet. Gillar inte pool så svaret blev också här enkelt.

Nu måste jag dra mig tillbaka. Det har åskan bestämt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar