onsdag 8 juni 2022

härlig dag trots lite moln


Idag åt vi gott.
Vi besökte Blå Hoddan i Malmö och käkade en riktigt god Fish and chips. Den bästa jag ätit, fast jag har ju bara ätit en tidigare och då på samma ställe. Gillar man fisk och att sitta ute och mysa är detta rätta stället att bege sig. Kan varmt rekommenderas! Vi blev riktigt mätta och fisken var perfekt.

Mannen och jag var först på förmiddagen en shopingrunda i storstan. 
Först till det stora blågula varuhuset som sägs ha allt. Dock inte det jag ville köpa. Lite snabbfika blev det, korv med bröd och mjukglass. Visserligen gott men onödigt.
Därefter besökte vi ytterligare tre större affärer/varuhus utan att finna det jag sökte.
Men i ett av varuhuset fann vi en fritös (som vi inte skulle ha) och då passade vi så klart på att köpa den.
Väl hemma igen blev jag varse att jag saknade mina glasögon.
Glömda i bilen? Nej! Tappat längs vägen? Nej! 
Glasögonen hittades senare i stallets fikarum. 
Eftermiddagen och nu resten av kvällen och morgondagen får jag väl ta mig fram med ledsyn och läshjälp.
Allt ordnar sig och snart har jag mina brillor igen.

Solen värmer och det är nästan helt vindstilla så en stund i trädgården kan väl duga.
Blommorna behövde få lite vatten och de som fått övernatt i uterummet (pga det myckna regnet) har nu fått komma ut igen

Nu har jag sovit middag en stund på soffan och jag tror jag ska ge mig på pusslet en stund.
Imorgon är ju som bekant en annan dag och då får vi se vad som sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar