onsdag 1 juni 2022

fyra år




Ja, då har det redan gått fyra år sen vi tog vårt pick och pack och drog till Svedala. Ett beslut vi inte ångrat. Vi trivs som fisken i vatten. 
 Dagen till ära har visst solen beslutat sig för att visa sig, åtminstånde en kort stund.. Redan ser jag molnen göra intåg över himlen. Där bakom väntar visst regnet. Vi får väl se vad det blir för dag.

Det är sommar nu!
Vi har ju kommit in i sommarmånaderna idag. Den 1 Juni.
Juni är en månad där mycket glädjefullt händer. Det är skolavslutningar, student, pingst och midsommar, ja, för en del börjar faktiskt semestern denna månad.
Men, som jag brukar säga, för oss pensionärer ser det nästan likadant ut varje dag, varje månad. Men i år ska vi glädjas åt barnbarnet som tar studenten. Tänk vad tiden rinner iväg. Så stor, redan körkort och nu studenten och på väg in i vuxenlivet på riktigt.

4:e covidsprutan tog vi igår, mannen och jag. Allt känns bra och det känns bra att ha fått vaccinet.
Om jag uppfattat det rätt blir det nog en 5:e spruta till hösten/vintern. Det blir nog en följetång.

Dagen har inte mindre än två teman. Mjölkfria dagen, vilket jag inte har några som helst svårigheter att åtlyda. Så är det mobilfriadagen. Här blir det besvärligare. Jag liksom de flesta av oss har gjort mig beroende av mobilen. Ibland undrar jag, hur gjorde man förr???
Jag väljer att ignorera både och lever som jag brukar.

Nu väntar jag bara på att mannen ska kliva ur sängen så dagen kan börja även för honom.
Katten är vaken och har redan gjort en eller två ronderingar utanför vårt hus. Allt verkar va i ordning.
Själv är jag, som ni förstår uppe och vaken, visst kan man väl prata i sömnen men skriva???? det vet jag väl inte.

Ha en fin dag alla. Njut av dagen och tänk på att det nu per defintion är sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar