tisdag 21 juni 2022

Sommarsolståndet



Sommarsolståndet... det innebär ju att idag är det årets längsta dag, och den kortaste natten.
Högtiden infaller i år, tisdagen den 21 juni klockan 11.13!
Med andra ord, imorgon går det bara utför igen. Mot mörkare tider. Men, nu ska vi inte deppa ihop för den saken. Det finns så mycket sommar kvar att vi kanske rent av hinner tröttna när mörkret börjar märkas.
Vi är ju inne i midsommarveckan. Veckan då allt skoj och härligt planeras och händer.
Först måste vi ta oss till midsommaren! Då menar jag midsommarafton.
Våra tilltänkta gäster på midsommarafton har insjuknat så firandet kanske måste ändras lite. 

Till det sämre kan väl nämnas att det verkar troligt att Covid är tillbaka. Är det dags att åter ta fram handsprit och munskydd? Det är väl frågan. Att bära eller inte!
Jag tänker så här, på med handspriten, håll avstånd och försök undvika för mycket närkontakt som i kramar utanför familjen.

Denna dag får jag kanske ge mig ut i trädgården och plocka bort alla mina penseér som nu gjort sitt.
Först en tur till grannstaden och lite shoping.
Ha en fin dag och njut av det fina vädret om ni, liksom vi, har ett sådant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar