söndag 12 juni 2022

En underbar sommarsöndag

Har tagit några dagar ledigt från bloggande. Ni kanske inte märkt något.



Vädermässigt är det idag en helt magiskt underbar sommardag att vakna till.
Vakna jaa, mannen har hostat så kopiöst i natt att jag varit orolig för honom. Själv tycker han inte det är så farligt. Sån är han. Han får väl vila lite så får vi ser vart det blir.

Funderar lite på om jag ska följa med till stallet denna fina söndag.....nja, får nog tänka lite mer på den saken. 

Igår var det premiärfriterat med vår nya lite minifritös som bara räcker åt Lars och mig, eller två personer om man ska va korrekt.


Igår ska den testas igen. Grillad korv med lite pommes ska stå på menyn idag. 
Jag tror bestämt att dagen kommer gå i ett avslappnat tempo. Häng i solstolen med lite kallt att dricka och boken som jag läst så länge nu men liksom aldrig kommer till slutet.
En liten bit rabarberpaj kan nog också slinka ner.

Nu tänker jag ta mig ner till köket och inta en lite tidigare frukost än brukligt.
Ska nog göra iordning en het kopp te med honung till mannen. Det kanske lenar lite i halsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar