söndag 25 december 2022

christmas day


Bästa juloutfiten hade, utan tvekan; Robin. Häftig jultröja med blinkande ljus.
Ja, så var julafton över. Det blev för vår del en supertrevlig och härlig julafton med så mycket med god mat att det inte gick att äta av allt. Man kan ju som bekant inte mer än äta sig mätt.
Idag är ju en annan dag och ännu en dag med så kallad julmat. Här blir det dock starkt reducerat utbud men mätta tror jag nog vi blir.

Julklappsspel, ja så klart hade vi ett sådant igår. Så kul och spännande.
går fick jag med mig hem bland annat en ask med Wienernougat. Så länge sen jag åt detta. Har varit en favorit  som jag nu med största glädje ska äta igen. Minns inte vem som var "mamma" till den gåvan men tror att det blir min julkappstopp.


Så fick jag även en julklapp på mer traditionellt vis....


ett pussel. Ett julpussel. Det spelar ingen roll hur många pussel jag har för jag ÄLSKAR att få och även köpa pussel.Om jag hade tusen pussel skulle jag ändå älska att få och inte sluta köpa. Sån är jag.


Med oss hem följde även denna godsak.....


Spettkaka tillhör mina/våra favoriter. Turligt för oss var den ingen favorit hos gästerna eller värdfolket.
Senare idag ska vi frossa på denna. Kanske, kankse bjuder vi våra gäster på en liten, liten smula att få smaka.

Jag hoppas ni alla är nöjda med er julafton och att ni nu passar på att njuta av de två återstående juldagarna. Det ska vi göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar