söndag 4 december 2022

är det söndag så är det

Ja, inte vilken söndag som helst. Det är ju andra söndagen i advent.
Naturligtvis briner andra ljuset i vår adventstake. Vad annars!


Tomten jag fick av min f.d personalchef hänger fortfarande med. Varje jul ska den stå där på köksbordet har jag bestämt. 

Igår kom några få snöflingor. Det varade inte så länge. Hann knappt fotografera innan de var ett minne blott. Gör väl kanske inte så mycket.


Bättre regn än snö, men visst är det vackert med lite vitt på marken men för alla bilister föredrar jag regn.

Guldkatten har tagit plats på "sin"pall och väntar kanske på att få se på TV. Tv gillar han.


Guldkatten har lagt beslag på nästan alla sitt och liggplatser i hela huset snart. Man får va glad det blir någon plats över.

Själv ska jag försöka mig på lite mandelmusslor om det nu kan gå vägen. Gjorde ett försök igår, men det blev inte bra. Något gick fel med degen. Bara att göra om och göra rätt.
Kanske blir det inte några mandelmusslor gjorda idag. Mannen och jag ska åka och hälsa på två av barnbarnen en stund i eftermiddag. Mandelmusslorna får nog vänta till nästa vecka.

Igår var det julmarknad i byn. Vi var där, men det var inte lång stund. Kallt som attan så vi drog vidare.
Julmarknaderna avlöser varandra nu men mannen och jag hoppar över.

Idag är det också "klockans dag" Det får jag väl fira med en hyllning till min "sömnklocka". Jo. för mig är det enbart en sömnklocka, med den kna jag hålla koll på min sömn och den gör ett fantastiskt bra jobb. Talar till och med om när och hur länge jag eventuellt tagit en power nap. Bra där!


Massa andra funktioner finns naturligtvis också men de är för mig av mindre betydelse.

Nu får ni alla fira andra advent på ert sätt.
Ha en fin söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar