fredag 23 december 2022

dan före dopparedan

Lillejulafton

Så har vi då kommit till dan före dopparedan, lillejulafton.
Det mesta av julstöket får nu, här hos oss, betraktas som klart. Sista struvorna bakades i morse. Sen dammsugit och tvättat golv och väntar julfrid.....



en stilla sund med underhållning av Tomas Ledin på TV får väl inleda julhelgen för min/vår del
Den grabben kan hålla igång!
Tidigare idag kom helt överraskande två barnbarn intraskandes. Det var Stockholmsbarnbarnet som nu ska fira jul här i Skåne och så hennes lilla syster, den lilla Svedalajäntan. Alltid kärt besök när dessa dyker upp.

Nu ska jag hålla kväll och hålla lillejulafton.
I morgon är ju som sagt en helt annan dag.

Middagen denna dag blev en sill/fisktallrik bestående av varmrökt lax, kräftströmming och ättiksill och . Till detta serverade kokt potatis och romsås. Inte så illa om ni frågar mig.

NU ska jag dra mig tillbaka till soffhörnet och njuta lite av lillejulafton.

En riktigt GODJUL till er alla därute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar