torsdag 22 december 2022

det lackar mot jul

torsdag 22 december 2022

det lackar mot jul

Nu är det verkligen bråda dagar.
Tidigt i morse var det dags att göra julköttbullarna. Här är de nu.
Klart är också julskinkorna som nu är griljerade.


Nu är snart julen räddad vad gäller julmaten.
Men, lite återstår att göra. Fler struvor ska bakas i dag eller i morgon, lite annat smått och gott därtill. 
Städa ska göras och tyvärr är det redan flera av julblommorna som måste kastas.

Mannen och jag ska till ene sonen med familj och fira julafton detta år. Ska bli hur kul som helst. Längtar. Äldsta barnbarnet (bonusbarnbarn) kommer ner från Stockholm för att fira helgen i Skåne.
Ska bli så kul att träffa henne . Länge sen sist vi sågs. Visst, ska bli kul att träffa alla de andra också men speciellt hon kanske.

Nä, nu väntar macka, ett glas juice och så tar jag mig kanske en hemlagad fikonbulle satt smaska på nu när mannnen inte är hemma.

Till er alla där ute ett , detta läste jag häromdagen och det är så sant så....
" Det är jesusbarnet som ska komma. Inte hälsovårdsnämnden"
Så sant så. Stöka lagoom, det finns dagar kvar efter julafton.


Kanske jag hinner sitta ner en stund med mitt pussel eller en bok idag. Just nu finns det gansnka många olästa böcker i mitt "bibliotek". Skulle behöva minska lite.

Nä om jag skulle ta mig en smörgås, ett glas juice och kanske en hemmagjord fikonbulle att smaska på nu när mannen är iväg till hästarna.

Till alla er därute, detta läste jag häromdagen och det är så sant så.

" Det är jesusbarnet soom ska komma, inte hälsovårdsnämden"
Så sant så!

Stressa lagom det blir fler dagar efter julafton.
Sköt om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar