torsdag 8 december 2022

tidig morgon


Tidig morgon, inte ens ljusstakarna har hunnit tändas.
Ute är det lite kallt och ruggit, minusgrader under natten och det finns ett tunnt, tunnt täcke av vitt puder på marken. Ska det månne bli snö idagarna?
Själv har jag inte varit ute än, men det har katten. Guldkatten tar sin vana trogen en kort promenad så tidigt det bara går. Om nu bara någon ( läs jag ) vill gå upp och öppna för honom.


Idag var det blött och kallt så snabbt in och upp i fåtöljen för att vila med husmusen



Nu får man endast ha sin fåtölj på nåder

Denna dag kommer troligen att gå i bakets tecken för min del. Ännu vet jag inte säkert men det känns så. Det gäller ju att passa på medans intresse och motivation finns.

Halsen känns som sandpapper och sömnen har varit dålig. Sömnkvaliten alltså.
Ska jag månne råka på en killförkylning eller är det av mer övergående natur?
På tisdag är det ny jullunch i kommunen så då vill jag va på plats. Äta gratis är ju gott som bekant.

I Stockholm ( om jag inte minns fel ) finns på ett torg en liten kupol med ständigt ljus. 
Ett "tankaljushus" där det finns bänkar att kunna sitta på en stund och tanka lite ljus.
nu på vintern behöver kroppen lite ljus för att bli pigg.Ljuset utsöndrar vakenhetshormonet och blockerar produktion av sömnhormon.
Ja, något sådant borde kanske finnas på fler platser

Nu ska jag vidare idagens handlingar. Vi hörs och kanksk ses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar