onsdag 21 december 2022

det vänder nu....

Idag är det årets kortaste dag. Nu vänder det. Redan i morgon är det ett par sekunder längre ljus. Så skönt. Alltså från och med i morgon blir dagarna både längre och ljusare. Hurraaa!

Inte ens idag hr jag varit sysslolös. Nejdå, först var det stök vid spisen.......


Julens sillfileer är stekta och placerade i sin lag. ska bli gott till jul.

Så har mannen damsugit hela övervåningen och jag har tvättat golven på samma våning.
Resten får väl bli i morgon.
Det finns annat som behöver göras denna dag. Så till exempel är stora tvättsugan bokad och dar snurrar just nu våra lakan runt, runt för att snart dofta gott av nytvättat och sköljmedel.

Tänkte mig också hinna med att städa unnan lite i ett av skåpen ovanför kylen. Tror det finns en del där som antingen behöver byta plats eller avlägsnas helt. Får väl se vad som hinns och orkas med.


Jag har rotat lite i min mitt minnes arkiv och kommit fram till att vi faktiskt också haft travhästar. 
En av dessa som inte gjort så mycket avtryck är väl denna....


Nä, nu ska jag iväg till tvättstugen sen ska jag nog låtsas lite....



Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar