söndag 11 december 2022

tredje advent


Tredje ljuset tänt. Det är nu bara två veckor kvar till julafton. 
Det är ganska mysigt ändå att sitta där vid köksbordet en tidig, mörk morgon med tända ljus och vänta på att ljuset på himlen ska återvända.

Igår blev mannen lite dålig. Trött, illamående och lite avslagen i största allmännhet.
Har under natten varit uppe och kräkts men tycker sig nu må lite bättre. Det mesta tyder kanske på att han stoppat i sig något olämpligt. Vad har vi däremot svårt att hitta.
Jag vill att han ska stanna i säng även idag men det är nog oklart om det blir så. Tiden får väl utvisa.
Själv har jag sovit bra i natt. Känner mig utvilad och relativt pigg. Riktigt pigg har jag väl inte känt mig på åratal ( skämt).

Igår var mannen och jag också en tur till vår lokal loppisaffär. Alltid trevligt. Inga stora inköp igår men ett trevligt besök.
Det fanns så otroligt mycket böcker där igår. Köpte naturligtvis ingen. Är det något jag har mycket av som inte är använt så är det böcker. Minns inte när jag köpte en fysisk bok senast, och inte vilken titel det var. Länge sen jag läste en också men det var i somras.
Nä, det blir ju mest CD som eventuellt spelas, både som lyssnarbok och musik-cd. Lyssnar ju gärna på gamla klassiker ( alltså inte klassisk musik ) och så förstås Albin Lee Medau.
DVD var det däremot längesen jag tittade på. Även om vi har kvar (minst) en DVD spelare så blir det aldrig tittat på något. Vad skulle det i så fall va förutom något kring våra egna hästar, födslar eller tävlingar?
Funderade också på när det var som jag senast pratade i så kallad fast telefoni. Tänk det måste va länge sen, minns ju inte. Ändå är det ju den jag levt med det mesta av mitt vuxna liv.
lite samma sak är det med kontanter. Inte riktigt, men det börjar dra åt samma håll. Har aldrig kontanter och skulle jag av någon anledning ha några gör jag av med dessa så snart det går. Tänk vad allt förändras. Teknikens under! Behövs ingen börs eller plånbok längre och jag har heller ingen.

Nä, nu går det inte att sitta här och tänka bakåt längre. Nu ska vi se framåt. 
Ha en fin advent så hörs vi en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar