onsdag 3 maj 2023

favorithelg



En av mina favorithelger är 1a Maj. Inte för att det är arbetarnas dag och demonstratioståg överallt utan för, ja , det vet jag inte riktigt. Kanske för att det nu är vår på riktigt.
En annan helg jag gillar är kristi himmelsfärdsdag. Den infaller alltid på en torsdag så det brukar ge en extra ledig dag eller till och med kan det bli en långhelg.
Men, idag är det ingen helgdag utan en helt vanlig onsdag.

Läste att det blivit mer och mer populärt med camping. Förstår inte!
Min erfarenhet av campingliv är inte stor. Den sträcker sig till ett, kanske två campingförsök. Ett av dessa minns jag med förskräckelse. En dyblöt natt (halv natt innan vi gav upp och reste)  på en campingplats i Göteborg. Marken fylld av vatten och stora stenar. 
Aldrig mer caming för min del sa jag då och det är ett löfte jag hållt.

Mina planer för årets semester är få. Inget som kommit upp och engagerat mig. Får väl bli som det kommer. Hade ju hoppats på en bussresa med en trevlig väninna.

Nu blir det trädgårdsfika och några rader i en bok. Boken jag läser är inte så värst bra eller spännande så det tar lite tid.

Tänkte på en sak......
Hjärnceller, hudceller och hårceller dör men fettceller verkar ha ett evigt liv


mycket egendomligt!! 


Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar