onsdag 10 maj 2023

Vem vann????


Spelkväll i går! Vem vann?? Jo JAAAG!!! Två raka segrar igår, men andra spelet var det länge oklart om inte Inger skulle plocka hem det. Nu är jag nöjd och glad, precis som jag vill ha det.

Igår la jag också färdigt det här fina pusslet.


Det var ett mysigt pussel att lägg. Många detaljer och många färger och lagom svårt.
1000 bitar av ren glädje.  Denna serien vill jag lägga fler av. Nu ska det packas ner i sin låda och ett nytt ska fram. 

När vi träffade grannarna igår blev det en del prat om hundar. Bland annat minns jag att grannen Lars hade lite respekt för Frank när han var på framsidan. Att sticka in händerna och klappa honom var inte vad Frank gillade mest. 
Grannen Lars är en sann och snäll djurmänniska så han tyckte om hunden ändå, trots att han blev utskälld. Frank hade stark vaktinstinkt


Hemma på "torpet" satt han ibland på trappan och vaktade, men då mest hönsen.

Ja, ja, denna soliga dag ska mannen och jag ta en tur till Jägersro och kika lite på tävlingarna och naturligtvis fika. Men, nu ska vi iväg till Trelleborg först. Svågern behöver ha handlat hem lite.

Vi hörs en annan dag. Lev väl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar