fredag 12 maj 2023

som vi har längtat......




Nu är den här,, solen och värmen som vi längtat så efter.
Det blir en slapp dag härute i trädgården idag, både för mig och mannen. Här kan vi sitta och bara stirra rakt fram och njuta av de sista tulpanerna och pingstliljorna som ännu blommar.

Det är vackert så länge det varar och snart är det dags att plantera sommarblommorna. Det blir väl som vanligt pelagoner i olika former och färger.




mannen njuter av en ny öl, från Ukraina, och så blir det lite klipp från facebook.
Lite facebook även för min del men ytterst lite. Jag väljer annat......


det blev en ny bok idag. återstår att se om den faller mig i smaken.

Guldkatten bryr sig varken om facebook eller bok.....



nä lite skugga bland maskrosorna duger gott. Skönt att vila efter en "lång" promenad i närområdet. En sträcka på kkankse totalt 50 meter. Allt räknas.

Nu ska jag åter ta plats i min solstol., fånga boken och eventuellt läsa några rader eller kanske sluta ögonen en stund.

Ha en fin fredag. Njut av det fina vädret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar