torsdag 18 maj 2023

Guldstjärna


Jag ger mig själv en guldstjärna idag. Ganska tidigt i morse gick jag ut i trädgården och började plantera lite av våra sommarblommor, mestadels pelargoner. Det blev en hel del faktiskt. Nu värker ryggen på den gamla tanten.

Det finns nu en hel del skräp för mannen att forsla bort i eftermiddag när han kommer hem.


Tidigare sparade ja en del planteringskrukor men det har jag slutat med. I sådant fall borde vi haft minst ett förråd till.

Solen vet varken om den ska va framme eller gå i moln. Det får väl bli som det blir. Inte gör det mig något, jag ska läsa några sidor i min bok och så har jag ju mitt pussel att fördriva tiden med.

Våra fina grannar är i full färd med att flytta till sitt nya boende. Oj så vi kommer sakna dessa fina människor. Vi får väl va tacksamma att vi fått känna dem snart fem år.

Om ni har fint väder där ni bor, njut av dagen och gör något trevlig. Det är ju Kristi himmelsfärdsdag så många är säkert långlediga. 

ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar