torsdag 25 maj 2023

Samla



Idag är det ganska mulet, även oom solen stundtals tränger igenom. Idag har jag gott om egentid så jag tänkte ägna en del till att tvätta. Nu när maskinen är igång ser det ut att bli regn. Med andra ord blir det då inte tal om att torka utomhus. Får se hur det blir.



Tänkte mig också kanske undanröja en del av mina så kallade samlingar . Samlar gör jag på ganska mycket. Pussel är väl för tillfället den som tar störst plats . Kartong efter kartong står de staplade där i klädkammaren. Den platsen behövs ju faktiskt till annat.


Har också en ansenlig mängd med pennor!! nog flera hundra om det räcker. Det är den största enskilda samlingen . Hundratals pennor både bläck och blyerts.  Bläcklådan innehåller 56,5 kilo pennor. Inte så lite.


Blyertspennorna har en sammanlagd vikt av 14,5 kilo. Inte heller så illa. Räcker mer än väl resten av mitt liv.

Jag har också samlat på suvenirskedar från resor och besök.
Har samlat på mycket annat, glas, gammalt porslin, tekannor, muggar och så naturligtvis erfarenheter, vilka kanske är mest värdefullt av allt samlande.

Nu titar solen fram och tvättmaskinen signalerar klart. Då blir det att hänga tvätt i trädgården. 

Hoppas ni alla får en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar