lördag 6 maj 2023

många mil


Idag är det hela 55 år sedan jag fick mitt körkort!! Det har blivit en hel del körda mil genom åren. En hel del bilar har jag också kört. Jag är, eller har väl inte varit heller, en av världens bästa bilförare men jag har klarat mig ganska bra. Kanske det inte alltid berott på mig och min kunskap och skicklighet att det gått bra, men ändå. Det är ju som bekant resultatet som räknas. En, eller möjligen två fortkörningsböter har jag fått ta emot. Någon har jag klarat mig från på grund av att polisens utrustning inte hunnit riggats. Någon fortkörning har kankse också förekommit där ingen polis fanns på plats. Tur ska man ha ibland. Två parkeringsböter har jag fått. Ganska bra statistik. Så har det nog varit en eller annan förseelse som inte uppmärksammats och eller gett någon påföljd.
En förseelse har påverkat min bilförsäkring då jag lånat ut min bil. Ja, på det stora hela är jag nöjd. Nu är mina körtimmar ganska få. Kanske borde jag köra lite mer för att inte tappa. Tror däremot inte att mina barn är så sugna på att låna ut bil till mig.

Nä, nog om detta. Nu ska jag slappa framför TV:n, käka lite sötpotatischips och ta mig en power nap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar