torsdag 27 juli 2023

det ringde på dörren.....



.....utanför stod våra före detta grannar och överräckte en picknickorg mfylld med diverse läckerheter!! Hur många grannar gör så?. Så vi saknar dessa fina människor. En superhärlig familj med tre ljuvliga barn i tonårsåldern. Jag tror att vi kommer hålla gemensam kontakt ganska länge, om inte för alltid. 
Nästa vecka ska vi besöka dem i sitt nya hus och boende. 

Denna dag, som vädermässigt är lite grå och dyster, kommer även jag att tillbringa i stallet. Hästjobb!! Manar ska göras fina inför tävlingar nästa helg. 

Så har jag hört att det är massvis med kantareller i skogen. Synd man inte har intresse för att plocka detta skogens guld. Detsamma gäller visst för blåbär. Gillar båda sorter men vet inget ställe att plocka dessa delikatesser på så det får väl bero. Frysen är ändå full så det får vänta till nästa år.

Sjusovardagen idag! Ja, det känns som jag skulle behöva sova länge idag efter en natt fylld med kramp och orolig sömn. Nu är det inte alltid man får som man vill så jag får väl ta mig igenom dagen halvsovandes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar