fredag 7 juli 2023

sol och värme

 

Skulle städat idag men av det blev det inget. Finns ju annat att syssla med en så här vacker dag.
Soligt och varmt har det blivit. Trodde inte vädret skulle bli så härligt i morse när jag vaknade. Tror de lovat regn också. Men, glada är för det fina vädret.
Det sol och värme och semestertider. Då längtar man oftast bort lite till nya miljöer. För min/vår del blir det inga långresor av i år. Hästar tar sin tid i anspråk vilket kanske är känt.
Som längst kan det väl bli någon dagstur, max tio mil enkel resa skulle jag tro.
Men jag klagar inte. Är det en regnig dag kan jag spendera den i vårt härliga uterum som oftast är så varmt att det lätt kan kännas som medelhavsklimat.
Alla utflykter vi kommer göra kommer nog att räknas till spontanutflykter. Roligast så ibland.
Tyvärr blir det nog ingen tur till havet. Behöver jag svalka mig får det nog bli att sätta på fläkten/fläktarna. Det får väl duga.
Nen, jag har många fina smultronställen jag gärna åker till under sommaren så det ska nog inte gå någon nöd på mig.

På tal om värme, det är så varmt och kvavt nu här i mitt lilla "arbetsrum" att jag tror jag måste gå ner och svalka mig med något gott. Det blir nog en alkoläsk så här på fredagen. 

Ha en fin helg till er alla därute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar