lördag 1 juli 2023

juli är här


Nu är vi framme vid den mesta semestermånaden enligt vad jag tycker. Nog är det så att många, kanske de flesta, har sin huvudsemester i Juli månad. Juli, hos oss börjar den med regn. Ja, det känns igenkännande på något sätt. Så kommer jag ihåg det. När äntligen semestern kom med hopp och längtan efter sol och bad då trädde regnet fram.  Är man pensionär är vädret inte längre så viktigt kan jag tycka. Man tar det som det kommer.
Regn behövs så vår fina chersmin inte dör bort.



Idag ska mannen och jag ta en kort tur till den lokala marknaden här i byn. Regnet hindrar oss från några längre promenader.  Många fina erbjudande, inte minst blommor. Det blev några som fick följa med hem.

Sen bär för det av till utlandet, Danmark, för mannen. Det är tävlingar på Klampenborg i dag och där finns en av våra pållar med i startlistan. Nu hålls alla tummar för ett bra lopp och gärna med en bra och framskjuten placering och en slant med hem.



igår var det en liten loppisrunda i byn. Med hem fick följa en pajform och en fin briska. Alltid något. Behövde jag det?? Knappast men nåt ska man väl köpa.

Hoppas ni alla får en underbar dag och helg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar