torsdag 25 januari 2024

auktion

Regnet har tagit en dag ledigt och släppt fram solen. Är det kanske för att det idag är "halvsnödagen". inte för att jag vet vad detta begrepp är för något men har läst mig till att det visst är den dagen då halva mängden snö för vintern ska ha fallit. Jo, vi får väl se. 

Jag väntar ännu på att få lagt taket på vårt uterum. Börjar minst sagt tröttna på detta nu.
Men, det är väl bara att sitta lugnt i båten och bida tiden.

Denna vecka är visst årets snålaste/fattigste vecka. Ja, inte utan att man känner av alla prishöjningar. Nu ska ju Bregot få nya förpackningar. Tre storlekar i stället för två.
Det betyder inget annat än krympflation! Vi konsumenter blir alltid lurade.



Ja så var det det där med auktion. Jodå, mannen och jag har varit på auktion idag och inte vilken au
ktion som helst, nä det var fiskauktion.  Auktionen hölls i vår vanliga Ica affär och visade sig vara mycket uppskattat. Välbesökt och mycket gick under klubben men till oss blev det bara lite sillfilé. Sillen var mycket fin och priset var överkomligt. 85 kronor kilot blev mitt bud.
Det betyder att det kanske redan i morgon ska serveras stekt sill och potatismos.
Vi får väl se.

Nu blir det några mackor och så väntar en tv-kväll med både torpet och en gammal Beck.

Ha det bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar