fredag 26 januari 2024

Januari månads sista fredag




Jodå det blev stekt sill med potatismos som serverades här idag. Det var riktigt fina sillfileér jag ropade hem från auktionen igår. Det blev en hel del sillar att lägga in i ättikslag också. Gott!

Ja, så var det då fredag igen. Denna fredag har varit lite kall, blåsig och regnig. Den här vintern är lite än hit och än dit Det är väl bara att gilla läget. . 

Vi har varit hundvakter idag. lfons har varit här medan hans husse och matte varit på jobb. 
Snart hämtas han hem så även han ska fira fredag med sin familj.

För mannen och mig väntar ännu en kväll framför tv;n.
Helst tittar jag på olika serier och deckare, även en del frågesport och lite humorprogram duger väl åt mig.
Tråkigast är nog sport och travsändningar. Kan jag va utan.
Det blir ju en hel del streaming på både svtplay, tvplay och även  Discovery.
Om jag inte hade tillgång till tv skulle jag helst spela kort eller sällskapsspel. Lägga pussel, läsa bok och lösa korsord därefter.
Senast tittade jag/vi på ett nytt avsnitt av Bortom Paradiset och så i vår herres hage.
När jag är ensam tittar jag just nu på Evil lives here, riktigt hemskt.

Nu ska jag hålla fredag. Gör så ni också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar