tisdag 16 januari 2024

en underbar vinterdag



Denna underbart vackra vinterdag med sol och gnistrande snö blickar jag tillbaka till år 2019 den 16 januari, allts fem år sedan. Då var dagen då Martin skulle visa oss alla hur det går till att longera en häst........
Först koll på alla linor, sen tungan rätt i mun och därefter en massa tur för att hästen, Lomax, verkligen skulle fatta vad som förväntades av honom.


Så fick då hästen fart under hovarna och gjorde ett eller annat varv som kunde benämnas godkänt. 

Idag ser det annorlunda ut. Förutom vädret så håller just nu i skrivandes stund Martin på att tillfriskna efter en bråckoperation. Inte en utan två. Vid operationstillfället upptäcktes att även ett navelbråck behövde göras vid. Sagt och gjort. Fram med kniven igen.
Nu är mannen vaken och påväg hem. Allt är snart som vanligt.

Själv tar jag det lugnt och  väntar på våren.

Medan jag väntar fortsätter jag att fundera över kommande köp jag vill/ska göra. TV, Dator, Ny madrass, Nya kuddar, Elvisp, ny Smartklocka, mer kan nog poppa upp på den listan är jag rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar