lördag 20 januari 2024

tidig morgon


Tidig morgon och jag kan njuta av mina tulpaner men i ensamhet. Mannen redan stuckit till stallet. Bara katten och jag sitter här vid köksfönstret och funderar.
Funderar över vad? Ja, det vet jag faktiskt inte.

I min slowe cooker finns nu redan dagens middag. Det ska bli kalopps om allt går som det ska.


Bör vara klart vid 15-tiden. Blir nog lagom.
Slow cookern är nog en av mina favorit apparater i köket. Toppen.

Ikväll blir det spelkväll med grannarna. Jag måste nog skärpa till mig ikväll. Inte varit ens i närheten av att vinna någon gång i år. Skärpning nu. Tror det är så illa att mannen vunnit alla utom ett spel.

Vädret idag är grått och trist, lite blåsigt och en smula nederbörd också. Känns inte som en vädermässigt toppendag, men det kan ju bli en toppendag i alla fall, och det tror jag nog att det blir.

Det enda jag gjort fram till nu idag är att förbereda maten och diska. Alltid något. Klockan är ju bara barnet. Just nu är den 08.47.

Kommande, eller innevarande helg kan jag med dessa tre ord beskriva så här....   
Spelkväl, 
inte så värst kallt om jag förstått rätt, 
inget loppis

Om jag skulle beskriva mitt mående blir det "finns det liv finns det hopp"

Om jag med ett ordspråk skulle beskriva min vecka blir det " det man inte har i huvudet"


Hoppas ni alla därute får just en  toppendag,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar